روزنامه دراشتاندارد در قالب مقاله­ ای، نتایج تحقیقی را منتشر کرده که بیان کننده ­ی کاهش بردباری اتریشی ها در قبال برخی از ادیان و پیروان آنان در سال های اخیر است.

کاهش بردباری اتریشی ها در قبال برخی از ادیان و پیروان آنان

روزنامه دراشتاندارد در قالب مقاله­ ای، نتایج تحقیقی را منتشر کرده که بیان کننده ­ی کاهش بردباری اتریشی ها در قبال برخی از ادیان و پیروان آنان در سال های اخیر است.

این تحقیق؛ از سال ۲۰۱۵ تا پایان ۲۰۱۶ میلادی در وین و دیگر شهرهای بزرگ اتریش انجام شده است.

تحقیق مورد بحث، توسط انستیتو آماری meinunsgraum.at  صورت گرفته است و جزئیات آن را در تارنمای این مرکز می توان یافت.

در این مقاله آمده است؛ اتریشی­ ها ظرفیت و بردباری بسیار بالایی در برخورد با اتفاقات اجتماعی نوین دارند، با این حال در  ده سال اخیر، در مقابله با اسلام و پیروان دین اسلام کمترین انعطاف پذیری از خود نداشته اند و با حضور این دین در اتریش پس از سابقه ۸۰۰ ساله آن، هنوز نتوانسته ­اند به طور تمام و کمال همزیستی مسالمت آمیزی ایجاد کنند.

در این تحقیق؛ که جامعه­ ی­ آماری۵۰۰ نفره را شامل شده؛ موضوعاتی همچون ملیت، رنگ پوست و دین مطرح شده ­اند.

مسئول این تحقیق؛ در مصاحبه با روزنامه­ ی دراشتاندارد می ­افزاید: "داشتن ظرفیت و دیگرپذیری؛ یکی از اساس­های بنیادین یک جامعه ی دموکراتیک بوده و دیوار اصلی ممانعت با الگوهای رفتاری تمامیت خواه می باشد".

نتایج تحقیق به عمل آمده؛ حاکی از جمعیت ۴۴ درصدی اتریشی­ ها می ­باشد که با حضور فروشنده­ ی محجبه در فروشگاه های اتریشی مشکل دارند. این در حالی است که این آمار تا پایان سال ۲۰۱۵ در حدود ۴۲ درصد بود؛  بنابراین شاهد افزایش بدبینی در جامعه نسبت به حجاب و مسلمانان هستیم.

به طور خاص اسلام، در اتریش بیشترین حملات را از سوی جامعه­ ی بومی مسیحی دریافت می­ کند. به عنوان مثال ۶۴ درصد با ساخت مساجد جدید در اتریش و در فضای شهری مخالف بودند، و ۴۴ درصد با ساخت معابد بودایی مخالفت کرده اند.

این گروه پانصد نفری، در پاسخ به این سئوال که آنان چه کسی را خارجی قلمداد می­ کنند؛، پاسخ­ های مربوط به تسلط به زبان آلمانی و به رسمیت شمردن روند مطالبات دموکراتیک را در جایگاه نخست قرار دادند؛ و بیش از ۷۵ درصد، داشتن ملیت اتریشی را جدا از پیش زمینه ­ی فرهنگی و ژنتیکی افراد در این امر مهم شماردند.

کد خبر 5891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =